Followers

Thursday, July 8, 2010

Sup Ayam Areena


nape sup ayam areena erkkk (',')...hehehe sbnrnya ini la rupa sup ayam fav ank aku...sempoi gile n aku rs semua org leh msk cam gini...yg x rheti masak cam aku pun jd terer...hr2 request srh aku buat...so utk mggu ni aje...ini adalah kali ketiga aku memenuhi pmintaan si puteri....

oleh itu utk rujukan dia sdiri [klu nk msk sendiri pd ms akn dtg] aku sertakn skali ngn resepinya...ini papa dia pun blh buat kot...itu pn klu rajin nk ke dapur...

Bahan - Bahan

Isi Ayam
2 cm halia [dihiris]
3 ulas bawang putih [dihiris]
1 kiub pati ayam knorr
5 biji cili api
garam
sdkt serbuk lada putih

Cara Myediakannya

1. Panaskn minyak n tumis bwng putih serta halia hgga keperangan. Kemudian masukkn cili api n ayam. Kacau n biarkn seketika.
2. Masukkn air, garam, serbuk lada putih n kiub pati ayam knorr. Kacau seketika n biarkn mdidih sehngga ayam empuk atau masak. Siap sedia utk dihidangkn.
minyak

No comments:

Post a Comment