Followers

Monday, March 21, 2011

untuk lunch hr sabtu aku cuma sediakn menu yg simple2 aje. br hr ni aku bkesempatan nk letak n3 kat cni memandangkn kesibukan aku mguruskn anak2. emmm... menu2 ni request by my hubby sesuai bangat ngn aku yg x brapa rajin nk masuk dapur. maka thasil la menu2 di bawah. simple tapi bila mkn siap btambah2.

sambal sotong

ayam goreng my style

Bahan2
5-6 ketul ayam
1 sudu besar rempah kari ayam
1 sudu besar serbuk ayam goreng kfc
1/2 sudu besar serbuk pasti sedap knorr
sedikit garam
sedikit ajinomoto - jika suka
sedikit gula - jika suka
sedikit air

Cara2

gaulkan semua bahan n perapkan ayam bsama bahan2 ini selama 5-10 minit. goreng mgunakan minyak yg banyak. sedap. kena la ngn selera aku n hubby.

kubis yg sudah dicelur tlbh dahulu

ini la dier menu pbuka selera. x perlu tambah mcm2. ckup ngn cili api. ini pun dh terangkat. bisa meleleh air mata n idung anda. hehehe...lawannya kubis yg dicelur td k.

1 comment: