Followers

Wednesday, November 10, 2010

Cekodok Pisang


dua hr lepas ada beli pisang. request by anak aku yg mmg hantu pisang. suka sgt mkn pisang sedangkn aku xde plk suke pisang sampi naik hantu. hehehe.... so ptg td tgedik2 la aku kat dapur buat cekodok nih utk santapan aku dua beranak. dah sah2 asben aku keje. n x lupa. utk jiran sebelah sket. resepi aku ambik dr dapur kak hana. dh lama aku simpan resepi ni dlm file. br hr ni tgerak nk buat ikut resepi nih. biasa aku buat ikut version aku ler. tp x rugi la cuba. sedap. lembut plk tu. klu x pcaya. cuba buat sendiri k ^_^

Cekodok Pisang
sumber kak hana

Bahan - Bahan

1 sikat pisang - apa pisang pun x kisah janji masak ranum [aku guna 3 biji pisang montel]
gula... 4-5 sudu besar
secubit garam
1/2 sudu soda bikarbonat
2 sudu besar margarine / butter utk kasi ranggup [aku guna butter]
tepung gandum
sedikit jerk air

Cara - Cara

lenyekkn pisang tu dulu tau. kemudian campur semua bahan. kacau. panaskn minyak dan goreng. golek ngn sudip kayu utk mbulatkn jemput2 tu!!! hehehe aku punya x bulat2 pun. yg pasti. sodap. dah x yah nk mintak2 k. hbs licin aku dua branak mkn.

6 comments:

  1. Jeput lagiiii/...dok buh ikan kukus ko?

    ReplyDelete
  2. to cik bonsai..
    nyekit ngoh.

    to koalajepong..
    duk beloh rmh aku. tiap kali aku masok sure aku hntrnyer la. hehehe...

    ReplyDelete
  3. rajinnya maklong...

    layan dgn kpi panas sure terangkat,..

    suka lihat anak2 mak long...gebu2 gitu, mamanya rajin sungguh..tu yang sihat2... sahaja

    ReplyDelete
  4. salam moklong..comei cokodok pisang ni..bulat bulat:)makcikmanggis pun suka makan pisang:)tapi blom jadi hantu pisang hehe

    ReplyDelete
  5. to siti ruhayu..
    hehehe x ler rajin. kekdg jerk dtg angin sepoi2 bahasa srh masuk dapur.

    to cikmanggis..
    nsb baik blum jd antu pisang yerk...

    ReplyDelete