Followers

Friday, May 18, 2012

Pengalamanku - Arissa Sofea I

entry ini kutujukan khas buat anak2ku. ketika ini sdh tentu mereka tidak memahaminya malah langsung tdk mengerti namun suatu masa nanti pasti mereka mgetahui apa yang tsirat dan tsurat disebalik apa yang cuba aku sampaikan terutamanya kedua2 puteriku. seperti mana aku yg mula tahu dan sedar pengorbanan ummyku yang telah melahirkanku ke dunia ini.

kesakitan ketika melahirkan tidak menjadi nanah kepada ummyku malahan dibesarkan aku dan adik2 dengan penuh kasih sayang walaupn suatu ketika dulu aku mpersoalkan kenapa aku dimarahi dan dipukul. sesungguhnya ia adalah untuk kebaikan. bkn dengan rela juga sesuka hati seorg ibu memukul ank2nya. marah si ibu adalah bsulam dengan kasih sayang dan dengan harapan tindakan hari ini tidak membawa penyesalan di kemudian hari. gundahnya hati si ibu jika dibiarkan kelak ank yg tlalu dimanjai tdk mjadi insan seperti yang diharapkan.

dan aku cukup yakin ank2 aku juga pasti mpersoalkan setiap tindakanku dalam mbesarkan mereka terutamanya ketika aku marah atau memukul mereka. terutamanya Areena Syakirah yang dalam proses membesar kerana ketika ini dia sudah berusia 8 tahun. manakala adiknya Aldrian Ammar Syameer pula berusia 2 tahun  dan Arissa Sofea baru beberapa hari dilahirkan. 

dari riak wajah puteri sulongku. dapat aku tafsirkan rasa ketidakpuasan hatinya ketika aku memarahinya. pandangannya kepada Aldrian mgambarkan betapa jengkel dan geramnya dia pada si adik yg seorang itu. lebih2 lagi bila dia dimarahi kerana Aldrian. harapanku semoga anak2ku akan memaafkan aku kerana memarahi serta memukul mereka.

ketika aku mgandungkan puteri sulongku. aku cukup malas. ketika itu aku tinggal bsama bapa mertuaku. masak pn malas. meredah jammed ketika pergi dan pulang dr kerja mbuatkn aku kepenatan. alih2 tido juga mjadi pilihanku terutamanya pada hari minggu.

masa mengandungkan Aldrian pula, aku agak gila mencuba resepi hasil dr BW ke rmh kenalan blogger. sempat jg aku "membaking" bsama jiran sebelah rumah. dan yg paling ketara. aku gila bsolek walaupn itu bukan sifatku. sggp bhabis mbeli alat2 solek malah turut bmurah hati mhadiahknnya kpd ummy, adik2ku   jg sepupuku dan tidak lupa sahabatku NOZIE.

pic hasil carian dr pak google 

mengandungkan Arissa Sofea pula aku punyai kegilaan baru. suka sgt ngn bunga orkid. bhabis duit kerana telah jatuh cinta ngn kecantikkan bunga orkid. seblm ni tdk pula bsggh utk menanam orkid padahal sedari kecil lagi aku sdh tbiasa ngn tanaman ini kerana ummy aku adalah peminat orkid tegar. tp bila mengandung minat tu dtg sendiri. hati turut bbunga2 bila pokok2 orkid yg dimanjai dengan baja mgeluarkan bunga. rasa satu kepuasan yang tdk dpt digambarkn.  

di antara koleksi orkidku

ok la. entry ni akan bsambung lagi. ini hanya pmulaan cerita pgalamanku mengandungkan Arissa Sofea dan kenapa aku tidak mhebahkan berita kehamilanku. hanya keluarga dan org2 tdekat shj yang tahu. daaaaaaa....^_^

2 comments:

  1. tahniah dengan kehadiran baby baru... semuga membesar seperti yg diharapkan ibu dan ayahnya...

    ReplyDelete
  2. Perkenalkan, saya dari tim kumpulbagi. Saya ingin tau, apakah kiranya anda berencana untuk mengoleksi files menggunakan hosting yang baru?
    Jika ya, silahkan kunjungi website ini www.kumpulbagi.com untuk info selengkapnya.

    Oh ya, di sana anda bisa dengan bebas mendowload music, foto-foto, video dalam jumlah dan waktu yang tidak terbatas, setelah registrasi terlebih dahulu. Gratis :)

    ReplyDelete