Followers

Monday, December 13, 2010

Bila Sahabat Bersamaku

pic taken from google

syukurlah bila kita bertemu dgn seorg insan yg blh mjadi sahabat dunia n akhirat. sentiasa mgingatkn di saat kita tlupa. sentiasa mdengar bila kita perlu meluahkn kpd seseorg. meredakan tangisan ngn kata2 nasihatnya tatkala kita dilanda musibah. pendek kata, sahabat ini sentiasa bsama kita tdk kira di saat suka mahu pun duka.

aku ada sahabat. yang ikhlas bkawan denganku. teringat tatkala aku dihimpit masalah. dia lah teman setia. aku masih simpan nasihat2 yg diberikan. antaranya:

  • tidak usah terlalu berfikir tentang sesuatu yang tidak penting dan membuatmu tidak bermaya……..

eloklah lupakan sahaja.sebaliknya, tumpukanlah fikiran untuk KEJAYAAN, kerana dengan begitu hatimu tidak terganggu

  • jika hidupmu susah, minta la PERTOLONGAN kepada YANG MAHA ESA
  • jadilah WANITA yang mampu mengubah musibah menjadi ANUGERAH

FIRMAN ALLAH SWT


“boleh jadi kamu membenci sesuatu, padahal ia amat baik bagi kamu,

Dan boleh jadi kamu menyukai sesuatu, padahal ia amat buruk bagi kamu.

Allah mengetahui sedang kamu tidak mengetahui” (Al-Baqarah:216)


terima kasih sahabat krn sentiasa ada buatku n ikhlas dgn psahabatan kita. aku sayangkn psahabatan kita. semoga ia bkekalan hingga ke akhir hayat yang ada. juga kepada sahabat2 ku yg lain. kalian sentiasa di hati. setulus hati ingin ku nyatakan. kalian semua mberikan aku semangat utk terus tabah mharungi setiap dugaan hidup. tanpa kata2 semangat yg diberikan mungkin aku akan terus hanyut dgn dunia ciptaanku sendiri.

No comments:

Post a Comment